Veelgestelde vragen

Behandelaar

Hoe download ik het dossier van de cliënt?

Ga naar het patiëntenoverzicht en klik bij de juiste cliënt op de knop ‘Bekijk patient’. Klik vervolgens op de knop ‘Bekijk voortgang’. Rechts op het midden van de pagina zie je de mogelijkheid om het dossier te exporteren. Druk op de knop ‘Download PDF’.

Ik krijg een 403-melding. Wat moet ik doen?

Een 403-melding krijg je als je met meerdere accounts gebruikmaakt van Therapieland. Log eerst helemaal goed uit en probeer daarna opnieuw in te loggen.

Hoe kan ik opdrachten inzien?

Opdrachten kun je op verschillende manieren inzien: Patiëntendossier Als je via het patiëntendossier naar de juiste cliënt gaat en je opent het programma, zie je bij gemaakte opdrachten en vragenlijsten een oog-icoon. Als je op het oog-icoon klikt, kun je de opdracht inzien. Activiteiten pagina Op je activiteitenpagina zie je overzichtelijk wat de cliënten hebben gedaan in hun Therapieland-account. Als je op de activiteiten klikt, kom je in het patiëntenoverzicht terecht bij de juiste cliënt.

Hoe kan ik mijn e-mailnotificaties wijzigen?

In je profiel zie je de mogelijkheid om je e-mailnotificaties te beheren. Je kunt hier aangeven welke e-mailnotificaties je wel en welke je niet wilt ontvangen.

Mijn dashboard ziet er vreemd uit. Hoe kan dit?

Als Therapieland niet goed wordt weergegeven, heeft dit vaak te maken met een verouderde internetbrowser. Probeer het eens in een andere internetbrowser. Voorbeelden van internetbrowsers zijn: Internet Explorer, Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox. Mocht je geen andere internetbrowser bezitten, dan kun je deze downloaden via http://www.alleinternetbrowsers.nl/

Kan ik mijn cliënten in Therapieland overdragen aan een collega?

Als jouw collega een account in Therapieland heeft, kan hij de cliënten opnieuw uitnodigen vanuit zijn eigen account. Als de cliënt de uitnodiging accepteert, wordt de juiste koppeling gemaakt. De input van de cliënt in het programma blijft gewoon bestaan en wordt niet overschreden.

Hoe archiveer ik een behandeling?

Ga naar het patiëntenoverzicht en klik bij de juiste cliënt op de knop ‘Bekijk patiënt’. Klik vervolgens op de grijze knop ‘Behandeling sluiten’.

Hoe kan het dat mijn cliënt moet betalen terwijl ik hem heb uitgenodigd?

Als de cliënt een betaling moet doen, is het misgegaan met de koppeling tussen jou en je cliënt. De cliënt heeft zich ‘buiten de uitnodiging om’ geregistreerd via de website van Therapieland of hij heeft de uitnodiging niet geaccepteerd. De cliënt kan dit herstellen door de uitnodiging alsnog te accepteren. Indien de cliënt de uitnodiging niet meer kan vinden, kan Therapieland de koppeling aanmaken.

Waarom komt mijn uitnodiging niet aan?

Als de cliënt de uitnodiging niet heeft ontvangen, kan deze uitnodiging terecht zijn gekomen in de ongewenste e-mail van de cliënt. Indien de e-mail daar ook niet te vinden is, kan de cliënt zich registreren via onze website: https://www.therapieland.nl/aanmelden/ De uitnodiging staat dan klaar zodra hij inlogt.

Ik krijg een 500-melding. Wat moet ik doen?

Een 500-melding komt door een foutieve invoer in het systeem. Denk hierbij aan een bijlage in een bericht of een dubbel opgeslagen vragenlijst. Bij een 500-melding kun je deze doormailen door op de link in de melding te klikken. Therapieland kan dan onderzoeken waar deze melding precies vandaan komt.

Client & Zelfhulp

Mijn uitnodiging is verlopen. Wat nu?

Om redenen van privacy kun je de link in de uitnodiging maar éénmaal aanklikken. Wanneer de uitnodiging is verlopen kun je het beste contact opnemen met jouw behandelaar. Hij of zij kan de uitnodiging dan weer opnieuw verzenden.

Hoe kan het dat ik een betaalstap krijg terwijl ik ben uitgenodigd voor een programma?

Wanneer je een betaalstap in je programma tegenkomt, kan het zijn dat je binnen ons systeem niet goed gekoppeld bent aan jouw behandelaar. Om deze koppeling te herstellen moet je de uitnodiging die je in je e-mail hebt ontvangen, accepteren. Mocht je deze uitnodiging niet hebben ontvangen of je hebt deze al geaccepteerd, dan kun je contact opnemen met de helpdesk van Therapieland via onderstaande gegevens of door op Contact te klikken in de menubalk bovenaan.

Waarom kan ik niet wisselen van videotherapeut?

Als je in een programma niet kunt wisselen van videotherapeut, heeft dat te maken met je internetbrowser. Doordat deze browser mogelijk verouderd is kunnen de video’s niet goed geladen worden. Probeer het programma dan te openen in een andere internetbrowser. Bijvoorbeeld: Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox. Heb je hulp nodig bij het vinden of downloaden van een nieuwe webbrowser? Neem dan contact op met onze helpdesk via onderstaande gegevens of door op Contact te klikken in de menubalk bovenaan.

Hoe kan ik mijn e-mailnotificaties aanpassen?

Als je inlogt in Therapieland kun je in jouw profiel jouw e-mailnotificaties beheren. Je vindt hier de optie “Email meldingen beheren”. Hier kun je aanvinken welke e-mailnotificaties je al dan niet wenst te ontvangen.

Ik krijg een 500-melding in mijn programma. Wat moet ik doen?

Als je in het programma een 500-melding krijgt, kun je deze melding naar ons doormailen via de link “Email ons de error door”. De helpdesk van Therapieland ontvangt dan de error en gaat vervolgens onderzoeken waar de 500-melding vandaan komt.

Waarom lukt het inloggen niet?

Ik ben nieuw bij Therapieland Heb je je recentelijk aangemeld voor Therapieland, maar kun je niet inloggen? Het kan zijn dat je account nog niet actief is. Je account activeren doe je via de activeringse-mail die je van Therapieland hebt gekregen. Let op: deze e-mail kan mogelijk in je spambox zijn beland. Ik ben eerder ingelogd geweest Is je account wel al geactiveerd, maar heb je alsnog problemen met inloggen, dan kan de internetbrowser die je gebruikt de oorzaak zijn. Deze vult dan automatisch jouw inloggegevens in. Dit kan verholpen worden met de volgende manieren: o Maak de inlogvelden eerst helemaal leeg voor je de inloggegevens intypt. o Probeer in te loggen in een andere internetbrowser. Voorbeelden van internetbrowsers zijn: Internet Explorer, Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox. Mocht je geen andere internetbrowser bezitten, dan kun je deze downloaden via http://www.alleinternetbrowsers.nl/ o Verwijder de geschiedenis van je webbrowser inclusief de formulieren voor automatisch invullen.

Kom je er niet uit, of staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de helpdesk van Therapieland.
Op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur te bereiken via: 020 - 77 12 848 of info@therapieland.nl