Veelgestelde vragen gebruiker
Algemeen
Ik kan niet inloggen. Wat kan ik doen?
Log je in met jouw e-mailadres en klopt jouw wachtwoord? Let bij het wachtwoord op hoofdletters en spaties. Indien je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je deze opnieuw instellen via de knop ‘Wachtwoord vergeten’. Heb je alsnog problemen met inloggen, dan kan de internetbrowser die je gebruikt de oorzaak zijn. Deze vult dan automatisch jouw inloggegevens in. Dit kan verholpen worden met de volgende manieren:
- Maak de inlogvelden eerst helemaal leeg voordat je de inloggegevens intypt.
- Probeer in te loggen in een andere internetbrowser. Voorbeelden van internetbrowsers zijn: Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox. Mocht je geen andere internetbrowser bezitten, dan kun je deze downloaden via www.alleinternetbrowsers.nl.
- Verwijder de geschiedenis van je webbrowser inclusief de formulieren voor automatisch invullen.
Ik heb mijn e-mailadres niet ingevuld. Hoe kan ik dan inloggen?
Jouw behandelaar heeft jouw e-mailadres aan ons doorgegeven. Je kan inloggen met het e-mailadres waarop je door jouw behandelaar bent uitgenodigd voor Therapieland.
Hoe kan ik mijn e-mailnotificaties aanpassen?
Als je inlogt in Therapieland kun je in jouw profiel jouw e-mailnotificaties beheren. Je vindt hier de optie “Emailmeldingen beheren”. Hier kun je aanvinken welke e-mailnotificaties je al dan niet wenst te ontvangen.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Ben je ontevreden over de dienst van Therapieland, dan kun je een klacht indienen door te e-mailen naar info@therapieland.nl. Je ontvangt binnen 14 werkdagen een reactie op je klacht.
Gebruik van Therapieland
Mijn uitnodiging is verlopen. Wat nu?
Om redenen van privacy kun je de link in de uitnodiging maar éénmaal aanklikken. Wanneer de uitnodiging is verlopen, kun je het beste contact opnemen met jouw behandelaar. Hij of zij kan de uitnodiging dan weer opnieuw verzenden.
Waarom kan ik niet wisselen van videotherapeut?
Als je in een programma niet kunt wisselen van videotherapeut, heeft dat te maken met je internetbrowser. Doordat deze browser mogelijk verouderd is kunnen de video’s niet goed geladen worden. Probeer het programma dan te openen in een andere internetbrowser. Bijvoorbeeld: Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox. Je kunt deze downloaden via http://www.alleinternetbrowsers.nl/. Heb je hulp nodig bij het vinden of downloaden van een nieuwe webbrowser? Neem dan contact op met onze helpdesk.
Hoe kan het dat ik een betaalstap krijg terwijl ik ben uitgenodigd voor een programma?
Wanneer je een betaalstap in je programma tegenkomt, kan het zijn dat je binnen ons systeem niet goed gekoppeld bent aan jouw behandelaar. Om deze koppeling te herstellen moet je de uitnodiging die je in je e-mail hebt ontvangen, accepteren. Mocht je deze uitnodiging niet hebben ontvangen of je hebt deze al geaccepteerd, dan kun je contact opnemen met de helpdesk van Therapieland.
Wat kan ik doen met de groepen?
Met de groepen kun je in contact komen met andere gebruikers van Therapieland. In groepen kun je openbaar berichten plaatsen die andere gebruikers in die groep kunnen lezen. Als je een bericht plaatst zien de andere mensen in de groep jouw nickname. Je kunt je nickname aanpassen in je profiel.
Ik kan in mijn programma iemand uitnodigen. Hoe werkt dat?
In de meeste programma’s zit de mogelijkheid iemand uit te nodigen uit je sociale omgeving. Denk hierbij aan een vriend, vriendin, een partner of familielid. Je kan één iemand uitnodigen die dan een eigen programma kan volgen waarin zij tips, informatie en adviezen ontvangen over hoe zij jou het beste kunnen ondersteunen. In alle programma’s kan je jouw behandelaar uitnodigen (voor de professionele omgeving). Deze behandelaar krijgt in tegenstelling tot iemand vanuit de sociale omgeving wel jouw voortgang in het programma te zien. Deze behandelaar heeft inzage in de opdrachten en vragenlijsten die jij in het programma maakt. Je kan meerdere behandelaren uitnodigen om mee te kijken. Let wel op: nodig alleen iemand uit met wie jij een behandelrelatie hebt. Denk hierbij aan je huisarts, therapeut, begeleider of coach.
Gegevens en privacy
Wat ziet mijn behandelaar?
Als je in Therapieland bent gekoppeld aan een behandelaar dan heeft jouw behandelaar inzage in de volgende gegevens:
- Opgeslagen opdrachten
- Opgeslagen vragenlijsten
- Bezochte stappen in het programma
- Hoe vaak je hebt ingelogd
- Wanneer je voor het laatst was ingelogd
Ben je zelfhulpcliënt? Dan ben jij de enige die deze gegevens inziet.
Welke gegevens verwerkt Therapieland?
Ben je via je behandelaar bij Therapieland gekomen? Dan worden de volgende gegevens verwerkt:
- E-mailadres
- Naam en achternaam
- Geslacht
- Bezoekgedrag website
- Gegevens ingevoerd in het platform (opdrachten, berichten, vragenlijsten)
- BSN*
- Geboortedatum*
*Alleen met de tussenkomst van een huisartsenpraktijk en/of als de behandelaar deze heeft ingevoerd.
Ben je zelf naar Therapieland gekomen om een zelfhulp-programma te volgen dan worden de volgende gegevens verwerkt:
- E-mailadres
- Nickname
- Geslacht
- Bezoekgedrag website
- Gegevens ingevoerd in het platform (opdrachten, berichten, vragenlijsten)
Hoe gaat Therapieland om met mijn gegevens?
Therapieland treft de nodige technische en organisatorische voorzieningen om gegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Therapieland is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd.
Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?
Zelfhulp: gegevens worden bewaard totdat je verzoekt tot verwijdering.
Via een behandelaar: jouw persoonsgegevens worden zo lang bewaard als jouw behandelaar dat nodig acht voor het medisch dossier. Hierbij wordt rekening gehouden met de wettelijke bewaartermijn voor zorgaanbieders.
Hoe kan ik mijn gegevens verwijderen?
Zelfhulp: Indien je als gebruiker een of meer zelfhulpprogramma’s van Therapieland volgt en je wil jouw gegevens verwijderen, dan kun je vanuit jouw Profiel jouw account verwijderen.
Via een behandelaar: Als je gebruik maakt van de programma’s van Therapieland met tussenkomst van een behandelaar en je wilt jouw gegevens verwijderen, dan moet je contact opnemen met je behandelaar. Jouw behandelaar kan jouw programma’s afsluiten. Als jij vervolgens inlogt, krijg je de mogelijkheid om jouw account te verwijderen. Jouw dossier blijft voor jouw behandelaar bewaard. Je kan hierover ook contact opnemen met jouw behandelaar.
Foutmeldingen
Ik krijg een 403-melding. Wat moet ik doen?
Een 403-melding krijg je als je een pagina probeert te bezoeken waar je geen toegang tot hebt. Dit gebeurt vaak als er met meerdere accounts gebruik wordt gemaakt van Therapieland. Log eerst helemaal goed uit en probeer daarna opnieuw in te loggen. Blijft de 403-melding bestaan? Neem dan contact op met de helpdesk.
Ik krijg een 404-melding. Wat moet ik doen?
Een 404-melding krijg je als je een pagina probeert te bezoeken die niet (meer) bestaat. Wij horen graag welke pagina je probeerde te bezoeken. Hiervoor kan je contact opnemen met de helpdesk. Dan kunnen wij dit oplossen.
Ik krijg een 500-melding. Wat moet ik doen?
Een 500-melding komt door een foutieve invoer in het systeem. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een dubbel opgeslagen vragenlijst. Bij een 500-melding kun je deze doormailen naar de helpdesk door op de link in de melding te klikken. Vermeld in de mail wat je deed toen de 500-melding verscheen. Therapieland kan dan onderzoeken waar deze melding precies vandaan komt.